maandag 12 juli 2010

Nog heel even .............

Terwijl ik dit verhaaltje begin te tikken zie ik met grote letters de teller op onze weblog knipperen:

Nog 19 nachtjes slapen ...................

Dat is minder dan 3 weken, dus dan begint het bij ons al goed te kriebelen en bij alle kinderen en hun familie natuurlijk ook.

Heel veel e-mails vlogen de laatste tijd heen en weer tussen Giel, Anne-Caro en mij, maar steeds als Giel dacht dat hij alles pico bello voor elkaar had dan hadden Anne-Caro en/of ik weer andere wensen met betrekking tot de vormgeving van de weblog, maar elke keer lukte het Giel om binnen de kortste tijd onze wensen te vervullen.
Dus nu is de weblog (bijna) klaar en dan wordt het tijd dat ik als webmaster mijn eerste verhaaltje ga maken.

Ik wil jullie graag wat meer vertellen over Heumensoord, het terrein waar wij straks ons kamp gaan opslaan.
Heumensoord is een omheind terrein ten zuiden van Nijmegen wat eigendom is van de Koninklijke Luchtmacht, waar wij dit jaar voor de 2e keer te gast zijn. Zie ook Heumensoord

Dit terrein is omgeven door bossen en het enige wat je daar hoort zijn de vogels en zo nu en dan een trein in de verte.
De vrijdag voordat de kinderen komen worden daar door militairen van de Groep Geleide Wapens van Luchtmachtbasis de Peel uit Vredepeel een groot aantal grote groene legertenten opgebouwd waar wij in kunnen slapen op stretchers.

Ook brengen die militairen daar een douchecontainer zodat wij elke dag ons heerlijk kunnen douchen, bovendien zullen zij 3 PC's (Personeel Containers = een soort militaire bussen op een vrachtwagenonderstel) meenemen zodat wij indien nodig door een militaire chauffeur netjes en veilig naar bijvoorbeeld een meertje gebracht kunnen worden om lekker te zwemmen.

Dat dit heel veel werk is voor deze militairen is zeker, maar het is nog veel meer werk natuurlijk om dat allemaal van te voren tot in de puntjes te regelen en dat doen een paar militairen van Luchtmachtbasis de Peel, waarvoor wij ze natuurlijk willen bedanken! Onze gastheer op Heumensoord is de beheerder van deze locatie en deze aardige man heet Koos.

Als jullie nieuwsgierig zijn hoe het er daar allemaal uit ziet dan moet je eens kijken naar de foto's van vorig jaar die nog steeds op deze weblog staan, en dan zie je heel veel kinderen die toen de week van hun leven hebben gehad.
Kijk dan vooral even hier: Het kampterrein, hier laat Liesanne zien hoe mooi het daar is.

Elke dag zal ik direct na het avondeten op deze weblog proberen te vertellen wat wij (de kinderen en hun begeleiders) allemaal hebben meegemaakt die dag en de avond ervoor; soms is dat wat later en dat komt dan doordat we direct na het avondeten iets heel leuks gaan doen en daar wil ik natuurlijk ook bij zijn, al is het alleen maar om mooie foto's te maken voor deze weblog en/of voor de foto-dvd.

Als de kinderen weer opgehaald worden na een super vakantieweek krijgt u onder andere een brief waar in staat hoe u deze foto-dvd, waarop vorig jaar meer dan 2100 foto's stonden, kunt bestellen.
Ik kan haast niet meer wachten, jullie wel?

Bram Boone, webmaster.

5 opmerkingen:

  1. Isabelle (clusterhoofd 3)12 juli 2010 om 15:53

    Ik heb er ook heeeeeel veel zin in! 19 nachtjes nog, ik kan niet wachten!!!!

    tot snel allemaal!

    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurt nog even maar ik wil jullie alvast heel veel plezier toewensen!!!!

    Een hele toffe week toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-)nog 9 nachtjes slapen en dan…..kamp!
    Het aftellen is al een tijdje bezig, maar nu komt het wel ECHT dichtbij :)
    Kan bijna niet meer wachten.

    Tot volgende week allemaal!
    Groetjes Anne-Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yvonne Zonneveld22 juli 2010 om 15:04

    Hallo Allemaal

    Marit heeft er weer helemaal zin in. Ze kan bijna niet meer wachten. Het was vorig jaar zo gezellig. Nog een weekje en het is eindelijk zo ver. Tot volgende week. Groetjes uit Noordwijk van Yvonne en natuurlijk van Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog heel even en dan begint het kamp.
    Ik heb er ontzettend veel zin in :)
    Tot zaterdag allemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen